Tuesday, 25 June 2013

apa salah aku ???

assalamualaikum
bismillahirrahmannirahim . semoga dengan pembukaan kata-kata aku pada kali ini membuatkan hati aku dan diri atau lebih tepat , jasad aku sendiri dijauhi daripada syaitan dunia mahupun akhirat . amin . walaupun kita hidup kat dunia ni dengan iman yang kuat , kerja syaitan tetap akan berjalan 24/7 . kan ? kenapa ? sebab itulah kerja dia . dia tak pernah putus asa . macam itulah manusia kat dunia ni juga . kalau mereka tak pernah putus asa untuk melakukan aktiviti negatif , mereka jugalah terdiri daripada golongan tu .
aku tahu , aku bukanlah sesiapa yang nak menjatuhkan hukuman sepertimana yang aku perkatakan tadi . tapi , gelaran apa lagi yang sesuai untuk mereka yang tak pernah putus asa untuk memalukan orang lain dihadapan orang lain ?? cuba bayangkan kalau korang sendiri yang kena dan sedang menghadapi situasi yang macam tu ?? memanglah , orang kata sabar . insyallah . selagi hati ni boleh sabar , aku akan sabar . tapi tolonglah sangat-sangat . jangan paksa aku untuk berada dalam golongan kau , wahai syaitan . aku tak nak  buat sesuatu yang merugikan diri sendiri dan orang lain .
aku tahu , dan aku faham . mungkin inilah balasan aku . dulu aku pernah buat dosa . dan inilah balasannya kan . tak kiralah dosa apa yang pernah kita lakukan , balasannya tetap ada . selagi namanya dosa .
aku sebagai insan kerdil dimata Allah SWT . sentiasa mengharapkan yang aku akan dilindungi daripada godaan syaitan . namun , aku insan yang lemah , kadangkala alpa dengan apa yang ada didunia ni . dan untuk hidup yang baru , aku mengharapkan aku tidak lagi hidup dalam dunia kegelapan lagi . now and forever . amar makruf nahi mungkar . amin . ya rabbal alamin .

Tuesday, 4 June 2013

i hate this part

assalamualaikum .
hye , hari ni dah 4hb jun . thats mean dah hampir 2 minggu lebih aku tinggalkan kolej aku . rindunya kat budak-II kolej . rindu sangat-II . lepas aku balik dari kolej jugalah berlakunya peperangan antara aku dengan dia . WT* . weh , aku tak naklah yang bukan-II berlaku . macam kau cakap jugaklah tak naklah hubungan kita separuh jalan .

tapi , apakan daya , bukan kehendak kita . aku tahu kita dah cuba yang terbaik . akhirnya aku melafazkan kata-II yang tak sepatutnya aku lafazkan . YA ALLAH ! hana , apa yang dah kau lakukan . hampir seminggu aku dengan dia tak sms atau bergayut . sakitnya hati ni . bila dia nak call aku ?? kata after seminggu . tapi ni dah lebih seminggu . *hah ! kn . mulalah nak gila talah cik hana oi . padan muka kau ! setepek kena . haha .

ni tak boleh jadi , aku kene mintak kepastian yang sebenar-benarnya . semalam tidur aku memang tak nyeyak . beberapa kali aku terjaga , dan 2 kali aku mimpikan dye . 2 mimpi yang berlainan tau . bukan mimpi yang bersambungan . ya allah , apa yang dah berlaku ni ? *itulah , masa marah , tak nak fikir masak-II . ikut hati je tahu . sekarang , bila dah jadi macam ni , baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah ???

to : MUHAMMAD NAZREN BIN RAZALI . hana minta maaf sangat-II . hana tahu salah hana . sekarang hana da sedar , hana memang tak boleh dan takkan boleh hidup tanpa ayien . banyak kenangan dah kita cipta . memang tak semudah tu hana nak lupakan . harap ayien maafkan hana dengan seikhlas hati ayien . hana sayang ayien sangat-II .